Jouw (potentiële) klanten overtuigen met kernachtige, soepele en actiegerichte teksten: dat is het voordeel van werken met een ervaren, professionele tekstschrijver.

Schrijven is niet jouw corebusiness,

maar je hebt wel behoefte aan

professionele teksten

Een professionele tekstschrijver helpt je met het schrijven van websiteteksten, klantcases, blogs en whitepapers, zodat je jezelf bezig kan houden met je corebusiness, zoals het leveren van professionele en mensgerichte services. Mijn werkwijze voor elk van die contentsoorten is persoonlijk.

Persoonlijke aanpak

Voordat ik ga schrijven, ga ik het gesprek met je aan, zodat ik je werk, je geschiedenis én je stijl leer kennen. Dat geeft me de input die ik nodig heb om me in jou te verplaatsen. Zo sta jij uiteindelijk voor 100% achter je teksten en herkennen anderen zichzelf en jou in die teksten, ongeacht.

Focus op publicatie

Ik richt me op 4 soorten content: websites, klantcases, blogs en whitepapers. Deze contentsoorten vormen de basis van elke goede contentmarketingstrategie. Ik denk graag mee over die strategie, maar mijn focus ligt op publicatie.

Het is namelijk mijn ervaring dat bedrijven te lang nadenken over die strategie en weinig content daadwerkelijk publiceren. Mijn advies: zet je marketingcommunicatiestrategie met enige vaart op, ga publiceren én pas je koers aan op basis van de resultaten van de content.

Bereik (potentiële) klanten
en overtuig ze van jouw toegevoegde waarde

met deze vormen van content

Heldere teksten voor je website

Om de juiste klanten te bereiken met je website, moet het uiterlijk van de website perfect aansluiten op de tekst en vice versa. We denken na over: voor wie is deze website, welke kernwaarden zijn voor jou het belangrijkst, welke informatie mag niet ontbreken? We hebben eerst een persoonlijk gesprek, waarna ik per pagina de teksten ontwikkel.

Het liefst werk ik samen met de websitebouwer om de juiste mix tussen visuele elementen en tekst af te stemmen. Na een aantal redactierondes en het online zetten van de teksten ben je klaar om live te gaan: nu kunnen de juiste klanten je vinden.

Klanten overtuigen nieuwe klanten

Jouw klanten kunnen het best jouw verhaal vertellen. Potentiële klanten willen namelijk weten hoe de ervaring voor hen gaat zijn. Daarom is het slim om niet alleen referenties op je website te plaatsen, maar ook klantcases. Daarvoor ga ik het gesprek aan met jouw klant.

Daarna schrijf ik een case in de stijl van een journalistiek artikel. De klant kan de tekst dan lezen en aanpassen, indien nodig, waarna jij de laatste wijzigingen doorvoert en het artikel online zet! Nu realiseren potentiële klanten zich: dat wil ik ook!

Deel je visie, vergroot je vindbaarheid met blogs

Bloggen is nog steeds eén van de beste manieren om je vindbaarheid te vergroten en je gedachtegoed kenbaar te maken aan de wereld. Natuurlijk kan je ook aan de slag met vlogs en podcasts, maar waar LinkedIn en Instagram vooral houden van beelden, houdt Google toch voornamelijk van woorden en dynamische websites.

Ik schrijf blogs op basis van geschreven of gesproken input, maar zeker als een blog in naam van een ander verschijnt (ghostwriting), dan neem ik graag een interview af op basis waarvan ik de blog schrijf. Uiteraard krijg je de blog voor publicatie nog te lezen, zodat je met recht kan zeggen dat het jouw blog is.

Meer kennis deel je in een whitepaper

Soms heb je wat meer tekst nodig om een boodschap over te brengen aan je (potentiële) klant. Bijvoorbeeld omdat je een onderzoek hebt gedaan of een wat moeilijker onderwerp wilt aankaarten. Dan kan een whitepaper het juiste medium zijn, want daar kan je net wat meer inhoud in kwijt.

Whitepapers zijn vaak opgemaakt als een aantrekkelijk rapport en bestaat uit meerdere pagina’s. Ik verzamel daarvoor input door jou of een collega te interviewen en dat samen te brengen met bestaande content. Na een aantal redactierondes heb jij een aantrekkelijk, diepgravende whitepaper om te delen met je klanten.

Websiteteksten

€995,-

(exclusief btw)

Je krijgt hiervoor:

  • 1 dieptegesprek;
  • 5 pagina’s voor je website, inclusief homepage;
  • 2 revisierondes.

Exclusief: online plaatsen teksten.

Klantcases

€495,-

(exclusief btw)

Je krijgt hiervoor:

  • 1 interview met de klant;
  • 1 klantcase van ongeveer 900 woorden;
  • 2 revisierondes.

Exclusief: extra interview met jou.

Blogs

€395,-

(exclusief btw)

Je krijgt hiervoor:

  • 1 interview met jou;
  • 1 blog van ongeveer 400 – 800 woorden;
  • 2 revisierondes.

Exclusief: online zetten blog.

Whitepaper

€895,-

(exclusief btw)

Je krijgt hiervoor:

  • 1 dieptegesprek;
  • 1 whitepaper van ongeveer 1.800 woorden;
  • 2 revisierondes.

Exclusief: opmaak van de whitepaper.

Wil je aan de slag?
Neem contact op!

Goed om te weten: naast deze standaard prijzen voor opzichzelfstaande soorten content kan ik volgens uurtarief werken. Dat kan handig zijn bij grotere projecten en vertalingen van Engels naar Nederlands. Ik reken €85,- per uur, exclusief btw.